Alianța Părinților, organizație reprezentantivă pentru părinții din România, solicită în scris Ministerului Educației implementarea unor măsuri pentru îmbunătățirea situației elevilor care vor merge la școală în câteva zile
Astfel, Alianța Părinților (AP) solicită ca purtarea măștii în școală să aibă caracter opțional. „Această solicitare este motivată de faptul că toate datele știinţifice existente indică o incidenţă extrem de redusă a cazurilor grave sau fatale de Covid-19 în rândul copiilor, iar „întoarcerea la școală nu-i expune pe copii unui pericol direct” (Prof Malcom Semple- British Medical Journal)”.
AP cere eliminarea separatoarelor din plexiglas, motivând că „Este inacceptabil, mai ales pentru un copil de vârstă mică, să nu-și poată cunoaște noii colegi, să nu-și poată cunoaște și recunoaște învăţătoarea, să se simtă singur printre necunoscuţi, izolat într-o cușcă pe care nu are voie să o părăsească. In astfel de condiţii școala ar deveni un mediu ostil în care copiii ar veni cu teamă iar plăcerea de a învăţa ar fi inexistentă”.
Organizația cere Ministerului ca termoscanarea să fie efectuată numai de către medicul cabinetului școlar și numai cu acordul scris al părintelui.
De asemenea, AP cere ca „Distanţarea socială între elevi să fie de aprox 1m”, iar dezinfectantul pentru mâini să fie aprobat de o autoritate medicală.
Următoarea cerință adresată Ministerului este ca „In cazul apariţiei unor simptome precum strănut, febră, tuse, probleme de respiraţie, în timp ce copilul (de orice vârstă) se află în unitatea de învăţământ, conducerea școlii va anunţa părintele/tutorele, iar acesta, consiliat de medicul cabinetului școlar, va decide conduita în concordanţă cu Legea 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic”.
Alianța Părinților cere excluderea măsurii de a se purta mască în învățământul special și în învățământul vocațional. AP acuză faptul că „măsurile preconizate de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății ignoră complet cei 50.000 de copii cuprinși în învăţământul special, din cei 70.000 de copii cu certificat de handicap din ţară. In Raportul anual privind starea învăţământului preuniversitar din România, de regulă se acordă învăţământului special preşcolar, primar şi gimnazial, pentru toate tipurile și gradele de deficiențe, între 5 și 7 rânduri. Cele 3 scenarii ale Ministerului Educaţiei nu le acordă nici atât”.
Documentul se încheie cu menționarea faptului că măsurile solicitate de AP „se aplică în prezent în Marea Britanie, Polonia, Rusia, Suedia, Georgia, Ungaria și multe dintre statele Statelor Unite ale Americii. Nu credem că guvernele acestor ţări sunt mai puţin preocupate de siguranţa copiilor decât guvernul României”.