Nu, nu va ieși nimeni în stradă! Nu va fi un protest „Colectiv” pentru așa ceva… Și chiar dacă părinții ar trebui să meargă întâi în piața publică să dea cu tembelii din Ministerul Educației de pământ, nu se vor duce. Pentru că, nu vor fi deranjați că se scoate ora de Limba latină din curricula școlară gimnazială! Și nici măcar reducerea orelor de Limba română nu-i va încrâncena! Nici pe părinți, nici pe elevi… Dimpotrivă! Oricum, mulți dintre părinți vorbesc o limbă manelizată, macelărită de-a dreptul… O limbă subvulgară, de tarabă. Iar elevii… Vor avea motive să-și demonstreze la examene adevăratele „posibilități”, fără piedicile impuse de subtilitățile limbii române! Și nu vor mai putea fi arătați cu degetul că se găsesc într-o situație dezastruoasă în privința posibilității de citire și înțelegere a unui text! Că 40 la sută dintre ei nu doar că nu reușesc sa citească fluent, dar nici măcar nu pot descifra mesajul unui text, fie el literar ori nonliterar!
Poate doar bunicii noștri, care și-au tocit coatele pe bănci, buchisind fără drept de apel Latina și Româna, și care au înțeles sensul acestor materii, agasați de rusa stalinistă, să fie un pic revoltați. Dar pe ei, obosiți de viață, depășiți de posibilitățile de a înțelege puerilele „curricule” impuse de sistem, cine să-i asculte?!
Evident, doar un sistem care a dus agramatismul și analfabetismul la rang de politică națională, care a transformat personajele acuzativului plesnit la nimereală din vârful limbii în tâmpla auditorului de feluriți miniștri și șefi de Camere, puteau concepe o asemenea „curriculă” școlară. Una care să le estompeze, lor, lipsa crasă de cunoștiințe dar care să pregătească și generația de submediocrii de care are nevoie Europa. Pentru că menajerele, culegătorii de căpșuni nu trebuie să vorbească o limbă corectă, nu?! Cel puțin, nu limba lor natală! Au fost câteva zeci de profesori pe acele plantații și nu au cules mai mult ca alții. Și apoi, pentru a curăța toaletele străinilor și a șterge bătrânii altora la fund nu e nevoie de latină… Nici măcar de o română manelizată. Ci de o școală care să scoată, nu tâmpiței pe bandă, că asta se subînțelege, din manualele alternative!, ci sclavi. Care să nu aibă habar de istoria lor, să nu aibă o limbă a lor în care să se pronunțe. Căci, ar putea înțelege dimensiunea grandioasă a moștenirii ancestrale pe care o au. Dar pe care o colonie nu trebuie să o acceseze. Pentru că ei trebuie să devină doar o generație de lucrători, tăcută, spășită, fara reper în trecut și fără identitate.
Acum se vrea eliminată ora de Limba latină… Primul pas… Eliminată, nemțește, adică direct din bisturiul veneticilor. Vor urma, Istoria Românilor, mai ales când, peste câteva generații, elevii vor citi numele latinilor făuritori de civilizații ca într-o limbă străină. Și li se vor părea atât de străine aceste nume că nu le vor înțelege rostul în istoria noastră! În manualele noastre de istorie! Și vor veni alți tembeli care vor elimina și Istoria Românilor din curricule…
Se vor bucura poate unii parte a inteligenței noastre naționale… Că vor vedea în acest pas un avânt pentru teoriile lor de demonstrare a neapartanenței noastre latine. Doar că acest „Noi nu suntem urmașii Romei!” s-ar putea transforma într-un „Noi nu suntem urmașii nimănui”. Căci, într-o curriculă curățată de greoaia latină și remodelată cu un număr suportabil de ore de română, cine va mai avea timp să le transmită copiilor noștri tot acel vocabular de cuvinte dacice?
În schimb, îi vom transforma pe elevi în cetățeni care își cunosc drepturile! „Educație pentru cetățenie democratică” ori „Educație interculturală”… Dar în ce limbă vor dibui ei aceste sensuri „interculturale”? Și a cui „interculturalitate”? La vârsta la care ar trebui să pătrundă frumusețea limbii natale, să-și cunoască rădăcinile limbii pe care o vorbesc, să înțeleagă de unde vin cuvintele în care se exprimă, pentru a pricepe cât de mândri trebuie să fie ca stăpâni ai acestor vorbe, îi învățăm să-și ceară drepturile de… cetățeni? Dar ce știe un copil despre drepturile lui? Ce știe un copil despre… protecția consumatorului?
Să nu ajungem dară să trăim vremurile în care elevii se vor întreba cine este acel Traian din imnul țării?! Vremea în care copiii n-or să aibă habar ce-i aia „curriculum vitae”, iar făuritori de programe școlare de unde vine numele „curriculei” pe care au măcelărit-o ei… Sau poate chiar denumirile titlurilor cu care s-au împopoțonat, „magna cum laudae”!
Cât de mult să-ți urăști limba părinților pentru a elimina două materii fundamentale?! Să negi originile gramaticii și vocabularului limbii natale! Să pui pe tavă „istoricilor” maghiari un ferpar pe care să rescrii cu mâna ta teza lor fals istoriografică „limba română nu e de origine latină, ci un amestec de turcă și slavă”. Să-ți urăști într-atât țara încât să-i vrei ștearsă identitatea?! Să fii lipsit de orice respect față de limba ta maternă? De românitate? Cum se cheamă un astfel de „inovator de curriculă” dacă nu trădător de neam și țară?!
Înlăturarea limbii latine din școală reprezintă însă doar un alt vârf de lance al politici anti-românești! S-a mai operat în trecut cu această „armă”, în perioada stalinistă, între 1949 şi 1956…