Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial metodologia de care universitățile mai aveau nevoie pentru a începe efectiv să facă inscrieri în anul universitar fără diploma de Bacalaureat. Astfel, pe 9 septembrie, în Monitorul Oficial a apărut Ordinul nr. 4.542 din 8 septembrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea și funcționarea învățământului terțiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate, în anul scolar 2014-2015.
Șocantă metodologie! Este cea care va permite unui elev de clasa a 12-a care nu a trecut BAC-ul să intre la facultate unde va „învăța” probabil extrem de bine și unde va urma o pregătire în cadrul unei universități. Există o piesă a lui Eugen Ionescu, se numește „Lacuna” în care este vorba despre un academician care dorește să-și susțină examenul de BAC, deoarece acesta lipsea din resume-ul său școlar, așadar, dorea să umple o lacună. Numai că, examenul „dificil”” îl pune pe academician în fața unui eșec.
Desigur Eugen Ionescu a scris dramaturgie absurdă, însă noi trăim timpul în care legea aceasta va începe să aibă urmări. Urmările,mă refer la primele care îmi vin în gând sunt doar cele cu impact negtiv pentru că eu nu văd nimic pozitiv în această hotărâre, mai ales după ce Legea Educației a fost efectiv ciopârțită de Ordonanțele de Urgență ale cabinetului Ponta. Care va mai fi motivația unui tânăr să învețe, să ia BAC-ul, dacă poate oricând să meargă la colegiu fara BAC? Ce fel de profesori universitari vor preda acestor „studenți” și ce fel de cursuri? Când vor termina „colegiile” d-ului Ponta, se vor angaja cu toții la cabinetul dânsului? Oare dansul ar angaja pe cineva cu o astfel de diplomă? Problema reală este însă faptul că un astfel de sistem de învățământ, un sistem slab, care nu crează performeri ci simpli executanți de ordine este ceea ce se dorește. Un sistem în care nu se investește și un sistem per ansamblu slab poate fi masă de manevră.
Închei cu un citat din Russel Hoban, care spunea „Dacă trecutul nu ne poate învăța despre prezent și tatăl nu își poate învăța fiul , atunci istoria nu trebuie să se deranjeze să mai meargă înainte , iar lumea devine o mare pierdere de timp.”
de Mihaela Scânteie