Faptele reprobabile al unor cetățeni români de etnie maghiară din județul Covasna, unii extremiști huligani care bat un român pentru că nu cunoaște limba maghiară, un polițist local care amendează un român pentru că flutură drapelul României și afirmă public că aici este pământ românesc, arată fară dubiu că șovinismul antiromânesc a ajuns să caracterizeze deopotrivă persoane private (extremiști huligani de genul membrilor HVIM) şi functionari din autoritățile și instituțiile publice locale controlate în primul rând de UDMR, și mai apoi de alte formațiuni extremiste precum Partidul Popular Maghiar din Transilvania sau Partidul Civic Maghiar.
FCRCHM atrage încă o dată atenția asupra faptului că în mod programatic cetățenii români aparținând minorității naționale sunt educați de 23 de ani în spirit șovin, antiromânesc. antistatal prin școala, presă, prin așazise manifestări culturale organizate de autoritățile publice locale controlate de UDMR. De cele mai multe ori, evenimentele publice organizate și finanțate de autoritățile publice locale se constituie într-o platformă de propagandă antiromânească și antistatală, pentru autonomia teritorială a județelor Covasna, Harghita și Mureș, sub denumirea inventată de artizanii marketingului hungarist de ținut secuiesc.
FCRCHM a atras atenția consecvent asupra dublului discurs al liderilor UDMR, echilibrat la București și înfocat antiromânesc în teritoriu. Acești politicieni maghiari se constituie în modele pentru tinerii cetățeni români de etnie maghiară.
Atunci când lideri ai UDMR defilează împreună și sprijină instituțional organizații extremiste, de genul PPMT, PCM, HVIM, Garda Maghiară etc., atunci când lideri moderați ai UDMR, împreună cu liderii extremiști, fac solicitări similare, amenință cu nesupunerea civică, amenință românii cu moartea, asememea sârbilor din Kosovo, (Antal Arpad Andras) și singura lor preocupare locală este radicalizarea populației pentru a avea susținerea acesteia în obţinerea dezideratului nostalgic feudal hungarist; atunci când aceiași lideri ai minorității maghiare, indiferent cum se manifestă la București, au ca singură precocupare (pe lângă îmbogățire personală cu metode dâmbovițene) spulberarea autorității Statului Român în teritoriu și înlocuirea acestei autorități cu una proprie maghiară, ne surprinde dar nu ne miră că românii ajung să fie bătuți că nu cunosc limba maghiară, bătuţi pe stradă, bătuți în vestiare de colegii maghiari de echipă de hochei, hăituți de profesori fiindcă poartă pe cap bentiță tricoloră, amendați că flutură drapelul României și câte alte întâmplări, mai mici sau mai mari, pe care doar românii din această zonă le percep, le simt, cu toate că trăiesc în mijlocul României dar, în același timp, s-ar părea că trăiesc în afara ei.
FCRCHM atrage atenția că responsabili de pierderea autorității statului asupra acestei zone geografice sunt, în primul, rând guvernanți României din ultimii 23 de ani care, pentru sprijinul parlamentar al UDMR au tranzacționat autoritatea statului și siguranța națională.
Prefecții, conducătorii poliției, jandarmeriei, nu îndraznesc să ia masuri împotriva actelor nelegale și antiromânești de frica repercursiunile pe care le pot avea atunci când UDMR va cere Bucureștiului și va obține capul conducătorilor instituțiilor publice care îndrăznesc să se opună politicii segraţioniste a separatismului teritorial, îndrăznesc să ia măsuri de restabilire a autorității statale, sau pentru respectarea Constituției și legilor țării, ori în împotriva afacerilor unde lideri locali care se bucură de imunitate etnică. Evoluţia evenimentelor postdecembriste este o dovadă indubitabilă că poliția, parchetul, justiţia, în general toate instituţiile statului, nu îndrăznesc să deranjeze nici pe extremişti şi nici pe noii grofi maghiari, care şi-au redobândit averile pe căi oneroase.
Singurele simulacre de intervenție fermă s-au facut de București doar atunci când evenimentele antiromânești au ajuns în presă. Dar și în aceste cazuri a fost vorba doar de simulări de soluționare. Deși s-a promis ferm amendarea legii pentru a împiedica proliferarea fenomenului extremist maghiar și a taberelor de extremiști, în cursul verii trecute, nici până azi o astfel de lege nu a fost adoptată.
Această situație ne face să opinăm că agresivitatea antiromânească în zonă va crește, pretențiile extremiștilor maghiari vor fi tot mai consistente și cu tot mai multe și de neîlăturat consecințe negative pentru țară. De facto autoritatea statului va fi înlocuită treptat pe fondul activității tot mai intense a extremiștilor maghiari, indiferent că este vorba de moderații din UDMR sau de radicalii din celelalte organizații partenere ale UDMR, în procesul de fracturare a Statului Român.
Facută fără prea multă știință și nu în interesul național, descentralizarea va accentua starea de disoluție statală din Transilvania. Facem un apel la responsabilitate, solicitând din nou, ca măcar structurile MAI să rămână sub autoritatea Statului Român, în caz contrar, prin descentralizare, aceste structure se vor transforma în miliții ale extremiștilor maghiari din fruntea consiliilor județene sau a primarilor locale.
FCRCHM cere încă o dată:
a) măsuri concrete și ferme de normalizare a situației tot mai conflictuale din Covasna și Harghita, metoda ascuderii gunoiului sub preș practicată de politicieni vremelnici și iresponsabili din fruntea României fiind una care, după cum se vede, nu servește României. Urmând acest trend clasa politică românească va reuși performața de a anula rezultatele obținute cu sânge, de generațiile anterioare ale poporului român;
b) adoptarea unor măsuri ferme la nivel de lege pentru sancționarea fenomenului extremist maghiar, inclusiv prin blocarea accesului în funcții și demnități publice a extremiștilor care utilizează resursele de putere publică la care acced pentru subminarea Staului Român, suveran, național, unitar și indivizibil. În acest sens FCRCHM face un apel la partidele românești să nu mai accepte UDMR ca partener la guvernare, până când acesta nu se va reforma și nu va renunța la pretențiile sale hungariste. Biroul de presă al FCRCHM