Aveti uneori simtamintul ca in jurul vostru se petrec lucruri asupra carora parca nu aveti nici un control? Aveti uneori impresia ca sunteti neputinciosi in fata unor evenimente ori tendinte care apar peste noapte si se extind fara ca cetatenii sa aibe vreun cuvint de spus? Va simtiti uneori alienati de lucrurile care se petrec in jurul vostru? Aveti impresia ca istoria se deruleaza in fata ochilor vostri fara a putea face ceva? Sunteti frustrati ca diverse organizatii neguvernamentale din afara Romaniei uneori par sa aibe mai multa influenta asupra legiuitorilor ori statului roman decit noi, cetatenii ei? Va preocupa ca liderii nostri par sa asculte mai mult de vocea unor grupuri straine decit de noi?
Daca raspunsul la aceste intrebari este afirmativ, va asiguram ca nu sunteti singurii care gandesc asa. La fel gandesc tot mai multi cetateni din intreaga lume. La noi acasa parem a fi neputinciosi privind explotarea resurselor noastre nationale, si parca nu avem niciun cuvint de spus. Fie ca e vorba de aurul nostru, adica Rosia Montana, de gazele noastre de sist, adica Vaslui, ori gazele naturale din Marea Neagra, toti suntem afectati de o influenta parese invizibila, dar reala. Parca Chevron si Exxon au mai multa infleunta in tara noastra decit noi si parca la fiecare targ pe care il facem cu occidentalii pierdem. Ori ganditi-va la ideea ca planeta e suprapopulata, o idee aparuta undeva, cindva, generata de cineva, care insa a fost imbratisata de elita secularista a lumii, de organizatii internationale, de Uniunea Europeana si se manifesta in genocidul global numit avort. Ori ginditi-va ca daca dorim sa eutanasiem caini maidanezi organizatiile occidentale ne sar in cap si intimideaza conducerea Romaniei. Iar daca ne opunem influentelor nocive care vin din afara Romaniei ni se spune ca nu suntem in pas cu lumea ori chiar habotnici.
Guvernarea globala
Daca doriti un raspuns la intrebarile ori preocuparile acestea cititi mai departe. Tot mai multi cetateni si cercetatori sunt si ei preocupati de subminarea suveranitatii nationale de la un capat la altul al pamintului, de erodarea statului de drept si a democratiei, si de diminuarea treptata a influentei individului in societate in folosul grupurilor suprastatale. Ei numesc acest fenomen guvernarea globala, o tendinta in fata careia chiar si marile puteri par sa fie neputincioase. Guvernarea globala ne preocupa si pe noi, miscarea pro-familie din Romania si din intreaga lume, pentru ca ea afecteaza valorile. Le modifica contrar vointei cetatenilor lumii si le impinge intr-o directie radical opusa. Celor care sunt ingrijorati ori doresc sa cunoasca mai mult depre guvernarea globala le recomandam cartea lui John Fonte, Sovereignty or Submission (“Suveranitate ori supunere”), publicata in 2011. John Fonte e un autor american, iar argumentele cartii lui, cu toate ca sunt adresate mai mult americanilor, sunt valabile pentru orice individ ingrijorat de erodarea democratiei si a suveranitatii nationale. Asta ne vizeaza si pe noi, cetatenii Uniunii Europene si ai Romaniei. Subtitlul cartii lui Fonte atrage atentia asupra subiectului cit se poate de serios al cartii: Will Americans Rule Themselves or Be Ruled by Others (“Se vor guverna americanii pe ei insisi ori vor fi ei guvernati de altii”?) Aceasta intrebare trebuie sa ne-o punem si noi, cetatenii Romaniei, la fel ca si cei care ne conduc: ne vom guverna noi romanii pe noi insine ori vom fi guvernati de altii?
Un concept nou
Conceptul de guvernare globala e un concept relativ nou. Si asta ingrijoreaza. Dateaza de la finele Razboiului Rece, adica de cel mult 25 de ani, dar ramificatiile acestei idei sunt bine infipte peste tot, la nivel academic, politic, legislativ, juridic, ori la nivel de organizatii internationale. El devine tot mai mult baza deciziilor guvernelor nationale, si al tratatelor bilaterale ori internationale. Un exemplu sunt Protocoalele de la Kyoto privind incalzirea globala, ori stabilirea, in trecutul recent, a Curtii Penale Internationale. Mai zilnic apar articole in presa, comentarii in media, dezbateri televizate, ori conferinte peste tot in lume care promoveaza guvernarea globala in detrimentul guvernarii suverane si nationale. Opozitia fata de acest trend care se extinde cu o viteza mare este aproape inexistenta. A te opune inseamna a risca sa fii numit inapoiat. Cartea lui Fonte, insa, exprima vocea si ingrijorarea majoritatii covarsitoare a cetatenilor lumii, in primul rind al americanilor de rind, care se impotrivesc guvernarii globale. Cu ingrijorarile exprimate de el se identifica probabil si majoritatea cavarsitoare a cetatenilor Romaniei si a celor care citesc aceste randuri.
Guvernarea globala este, de fapt, un sistem politic, ori un regim politic nou. Unul care, la fel ca cele de dinaintea lui, se crede mai bun ca cele care au existat in trecut, mai capabil sa rezolve problemele societatii contemporane, dar nu pornind de la retete nationale ci de la retete globale. La nivel concret, guvernarea globala cauta sa uzurpe autoritatea parlamentelor nationale, alese ori demise de cetateni prin alegeri, si sa investeasca aceasta autoritate in organizatii suprastatale, tribunale internationale, birocratii transnationale, ori organizatii neguvernamentale internationale. Acestea din urma nu dau socoteala nimanui. Cetatenii sunt fara putere sa le demita ori sa le infleunteze directia. In sistemul de guvernare national autoritatea politica decurge de la cetateni la parlament, dar in sistemul de guvernare globala autoritatea decurge in sens invers, de sus in jos. Pot oare cetatenii Europei sa demita din functie membrii Comisiei Europene, aceste persoane atit de influente care ne fac viata mizerabila, spunindu-ne chiar si ce putem pune in gradinile noastre, cit, si cind? Ori cite vite pot sa pasca la olalta pe un hectar de pamant? Raspunsul este negativ. Este guvernarea globala deci democrata? Categoric nu!
Ori ganditi-va la politica externa adoptata de Uniunea Europeana de promovare a avortului in tarile sarace ale lumii. Recent Uniunea Europeana a alocat 38 de milioane de euro pentru acest scop. Pot cetatenii UE sa se opuna? Pot ei sa zica nu? Pot ei sa traga la raspundere pe cei putini care au adoptat aceasta politica antiumana? Raspunsul este acelasi: nu! Un alt exemplu e promovarea prin corpul diplomatic al Uniunii Europene a “drepturilor minoritatilor sexuale” in Lumea a Treia. Pot cetatenii Uniunii Europene sa spuna ca nu e bine si ca fondurile alocate pentru acest program sunt risipa de bani? Nu. Ar putea Romania sa re-adopte pedeapsa cu moartea chiar daca cetatenii ei doresc? Categoric nu!
Aceste pozitii asupra carora nu avem control sunt decise de un grup foarte rastrins de persoane, elita lumii occidentale. Platiti din fondurile publice, se aduna pentru conferinte care dureaza saptamini la rind, fac decizii, si le transpun la nivel global prin comitetele organizatiilor mondiale. Ne spun ca scopurile lor sunt nobile: avortul protejaza femeile, iar “drepturile minoritatilor sexuale” reflecta aspiratia societatii globale spre egalitate. Care om cu mintea intreaga, deci, s-ar putea opune acestor idealuri “nobile?”
Dar aceste grupuri, bine infipte la nivel transnational, sunt agresive. La sfartisul anilor 90 elita transnationala a devizat notiunea de “incitarea la ura” (“hate speech”) cerind ca statele suverane sa ingradeasca libertatea de exprimare la nivel national care “incita la ura” impotriva diverselor grupuri minoritare. In 2001 un comitet ONU a inaintat un Memoriu Statelor Unite cerind abrogarea amendamentului la Constitutia SUA, care dateaza din anii 1780, si care interzice autoritatilor sa ingradeasca libertatea cuvintului. Motivul: garantiile constitutionale impiedica adoptarea de legislatie interna pentru interzicerea discursurilor care jignesc. Romania isi are si ea echivalentul miscarii transnationale de restringere a libertatilor individuale: se numeste Centrul National de Combatere a Discriminarii care amendeaza pe cetatenii tari care fac afirmatii care, in opinia celor de la CNCD, ofenseaza diverse grupuri din Romania.
Cu multa agresivitate actioneaza si un alt comitet ONU, acela care monitorizeaza Conventia de Eliminare a Tuturor Formelor de Discriminare Impotriva Femeilor. Scopul Conventiei, enuntat elocvent ca fiind acela de a promova sanatatea femeii, este, de fapt, la nivel practic, acela de a promova avortul si controlul populatiei. In 1997 acest Comitet a atacat Slovenia pentru ca doar 30% din copiii Sloveniei erau inscrisi la gradinita. Oare ce o avea asta cu guvernarea globala? Locul copiilor e la cresa si in gradinita iar al femeii la birou, dupa ideologia guvernarii globale.
Drepturile omului
Aici se incadreaza si mult trimbitatele drepturi ale omului. Care om cu mintea sanatoasa s-ar opune “drepturilor omului”? Problema, insa, este ca “drepturile omului” sunt inventate de un grup restrins de personalitati radicale, apoi sunt adoptate de diverse comitete ale ONU, iar apoi transmise pe verticala, de sus in jos, pentru a fi adoptate de statele suverare si implementate de tribunale internationale ori regionale. Curtea Europeana a Drepturilor Omului se incadreaza exact in acest perimetru. Conventia Europeana a Drepturilor Omului nu mentioneaza orientarea sexuala, dar CEDO e obsedata cu promovarea agresiva a nediscriminarii pe baza de orientare sexuala si a drepturilor “minoritatilor sexuale”. Pur si simplu a trecut peste vointa statelor suverane si a inserat in jurisprudenta ei nediscriminarea orintarii sexuale. Curtea Inter-Americana a Drepturilor Omului, echivalentul de dincolo de Ocean a lui CEDO, face ravagii in Lumea Noua. Condamna toate statele din Emisfera Vestica pentru tot felul de incalcari de drepturi ale omului. Din fericire, insa, spre deosebire de CEDO, deciziile ei nu sunt obligatorii pentru statele membre. Inflatia “drepturilor omului” creste in timp ce penuria obligatiilor creste si ea. In alte cuvinte, inflatiei drepturilor omului ii coresponde o penurie a obligatiilor.
In vara anului trecut un grup de ideologi bine cunoscuti ai guvernarii globale, printre ei Naom Chomsky si Richard Falk, au lansat un Manifesto for a Global Democrary (“Manifest pentru o democratie globala”) A fost lansat la London School of Economics. Printre ideile sugerate de ei se afla si stabilirea unei Adunari Parlamentare a Natiunilor Unite care in timp sa se transforme intr-un Parlament Mondial. “Cerem, zic ei, fiecarei fiinte umane sa participe in constituirea unei democratii globale”. (“We ask every human being to participate in the constitution of a global democracy”.) [Textul Manifestului poate fi citit aici
Uniunea Europeana si guvernarea globala
Uniunea Europeana e experimentul cel mai radical cunoscut pina in prezent privind guvernarea globala. Se vorbeste mult despre ceea ce se recunoaste pe fata: Uniunea Europeana sufera de un deficit democratic. Uniunea Europeana nu e o democratie, ci o birocratie suprastatala care reglementeaza cele mai mici detalii din viata cetatenilor europeni. Aici noi romanii avem deja o exprienta neplacuta. Din putul comunist am cazut in lacul birocratiei suprastatale unionale. Parlamentarii nostri isi petrec majoritatea timpului implementind in Romania directivele unionale adoptate impotriva vointei noastre la nivel unional de o elita transnationala. Elita transnationala nu e loiala fata de statele membre ori fata de cetatenii Europei. Ei sunt loiali guvernarii transnationale, globale.
Dar Romania? Guvernarea globala se simte tangibil si in Romania in contextul actual de revizuire a Constitutiei. Ideologia care se manifesta in spatele acestui demers e una a guvernarii globale. E bine ca cetatenii tarii sa fie suspiciosi fata deintentia de regionalizare a tarii si de abrogare a caracterului suveran al Romaniei. AFR nu e indiferenta fata de uzurparea suveranitatii noastre nationale. AFR a propus citeva amendamente constitutionale care sa impiedice exercitarea guvernarii globale in Romania, printre ele supunerea la referend a tratatelor de integrare europeana, ori nerecunoasterea in Romania a deciziilor CEDO care contravin Constitutiei Romaniei.
sursa: Alianta Familiilor