Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis marţi difuzarea spoturilor publicitare ale companiei Roşia Montană Gold Corporation, în favoarea începerii exploatării aurifere cu cianuri, un proiect controversat şi contestat de societatea civilă românească.
Membrii CNA şi-au motivat decizia prin faptul că reprezentanţii RMGC întreţin prin aceste spoturi o campanie agresivă, socială şi politică şi nicidecum una comercială. Deasemenea, CNA mai consideră că spoturile au conţinut nereal şi induc publicul în eroare.
Instituţia publică a primit până în prezent peste 2.000 de sesizări de la cetăţeni în privinţa modului în care radiodifuzorii au reflectat subiectul Roşia Montană.
Cele 11 spoturi ale RMGC nu vor mai putea fi difuzate, până când nu vor fi refăcute pentru a respecta legea în vigoare. Membrii CNA au considerat că aceste spoturi au încălcat articolul 29, aliniatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia “Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei”. Sursa: FrontPress.ro