Un om valorează mai mult decat aurul pe care il poartă. La fel si o tara. Salvati Rosia Montana! – sub acest puternic apel de conştientizare publică a fost lansat vineri, 15 iunie, materialul video prezentat de Maia Morgenstern, in sprijinul cauzei Salvati Rosia Montana.
Spotul este realizat pro-bono de Agenţia Papaya Advertising, şi este primul dintr-o dintr-o nouă serie de acţiuni de conştientizare şi mobilizare a publicului împotriva proiectului de exploatare a aurului de la Roşia Montană propusă de compania Rosia Montana Gold Corporation prin încălcarea drepturilor omului – dreptul la proprietate, la liberă iniţiativă, la un mediu curat, precum şi distrugerea a 4 munţi şi a comunităţii Roşia Montană, unul dintre reperele istorice ale societăţii noastre.
Clipul se bucură de o popularitate fără precedent în rândul campaniilor sociale, înregistrând de la lansare 320 000 de vizualizări pe YouTube si mii de preluări şi comentarii în media online şi pe reţelele de socializare. Materialul video este difuzat şi de canale TV care transmit la nivel naţional.
Scopul acestei noi campanii de informare este acela de a sparge embargoul mediatic impus de Rosia Montana Gold Corporation şi de a răspunde astfel nevoii de conştientizare a publicului asupra riscurilor şi inutilităţii exploatării aurului de la Roşia Montană. Mai mult ca oricând, autorităţile statului Român trebuie să răspundă în faţa cetăţenilor faţă de care şi-au luat angajamente ferme în programul de guvernare. Anularea procedurii de Evaluare a Impactului asupra Mediului şi includerea Roşiei Montane în patrimoniul UNESCO sunt primele măsuri care se impun, măsuri solicitate de peste 135 000 de cetăţeni cu drept de vot prin petiţiile adresate în ultimul an Guvernului României.
Conceptul creativ al campaniei este foarte simplu. Extragerea aurului, aşa cum se doreşte să se facă la Roşia Montană va provoca suferinţă. Oameni daţi afară din casele în care s-au născut, un lac imens de cianură, câţiva munţi raşi de pe suprafaţa pământului… Şi asta pentru aur. Să facem ce cu el? Cercei? Dacă vor cercei, le dăm cercei. Numai să ne lase în pace!, a declarat Robert Tiderle, creative director, Papaya Advertising.
Am convingerea că această acţiune de informare va deschide minţile şi inimile oamenilor care nu cunosc situaţia de la Roşia Montană, dar intuiesc gravitatea ei. Lupta noastră a coalizat eforturi mai de preţ decât tot aurul din lume iar acest clip e un exemplu care grăieşte de la sine. Înţelegeţi că suntem stăpâni pe viitorul nostru şi că reuşita campaniei Salvaţi Roşia Montană aparţine vouă, toţi cei care credeţi în dreptate. completeaza Eugen David, localnic din Roşia Montană, preşedinte al Asociaţiei Alburnus Maior.
Pentru realizarea acestei campanii au fost depuse eforturi susţinute timp de aproape 6 ani. Au participat pro-bono: Papaya Advertising, actriţa Maia Morgenstern, Family Film (casa de producţie), Florin Şerban (regizor), Marius Panduru (DOP). Tuturor le mulţumim!
Pentru a viziona clipul, accesaţi: Salvati Rosia Montana – Maia Morgenstern – YouTube
Varianta în limba engleză