Teoria diferențelor de gen subminează familia tradițională și distruge societatea, crede Biserica Catolică din Polonia, care a început un adevărat război împotriva ei, spre amuzamentul criticilor din presă, care spun că, procedând așa, catolicii conservatori își semnează „sentința la moarte”.
Teoria diferențelor de gen spune, pe scurt, că genul unei persoane este un construct social, nu unul cu care ne naștem. Conform Bisericii Catolice teoria este incompatibilă cu convingerile creștine, motiv pentru care biserica a făcut pași publici împotriva ei, elaborând și un mesaj pe care episcopii catolici l-au citit în parohiile lor după Crăciun.
Suntem doar niște produse culturale
„Teoria diferențelor de gen pretinde că genul este un produs cultural, o alegere care se ia odată cu înaintarea în vârstă, că familia tradițională este un model arhaic și o povară pentru societate. Conform acestei teorii homosexualitatea este nativă și homosexualii au dreptul să înceapă relații care devin bazele pentru un nou tip de familie. Promotorii ideologiei susțin că fiecare persoană are dreptul de a se reproduce, ceea ce înseamnă dreptul la schimbare de sex, la inseminare in vitro, la contracepție și chiar avort”, spune un pasaj din mesajul pregătit de biserică.
Greii presei, precum AFP și Forreign Policy, au criticat biserica pentru că este mult prea conservatoare și pentru că a introdus forțat sub umbrela acestei teorii problemele homosexualității, ale contracepției și ale avortului, pe care nu le poate rezolva în alt fel. De asemenea, Foreign Policy subliniază și faptul că astfel catolicii din Polonia se distanțează de capul bisericii, Papa Francisc, a cărui abordare față de toate aceste probleme este extrem de relaxată. În viziunea lor, o biserică ultraconservatoare, asemenea celei din Polonia, este ceea ce are Francisc de reformat în „mandatul” său.
Conservatorismul, chiar și în biserică, este cu un picior ieșit pe ușă, vor să spună acești critici, care amintesc și că, deși în Polonia 87% din populație se identifică cu această biserică, doar 41% mai sunt catolici practicanți, un număr în scădere în ultimii ani.
Ce mai învață copiii la școală
Cu toate astea, deocamdată se pare că viziunea bisericii are ecou și în politică, parlamentul înființând o Comisie specială împotriva acestei teorii. Membrii comisiei au primit rolul de a proteja copiii față de introducerea în școli a acestei teorii, deghizată sub forma educației pentru egalitatea dintre sexe, în ore finanțate de UE și alte organizații internaționale. Urmând îndemnul bisericii și a politicienilor de dreapta, părinți din toată țara au cerut ca astfel de cursuri să fie interzise.
Problema acestor cursuri există și în Franța, unde, fără consimțământul părinților sau împotriva voinței lor, au fost introduse în programa școlară ideologii sociale radicale, cum este și această teorie. Decizia încalcă în mod deliberat unul dintre drepturile fundamentale ale omului, și anume dreptul părinților de a alege educația copiilor lor, care să fie conformă cu convingerile lor morale și religioase. Datorită protestelor publice, predarea teoriei diferențelor de gen a fost amânată oficial de către autoritățile franceze, dar încercările de a o introduce continuă.
„Prin teoria genului se pune problema abolirii tuturor valorilor de bază ale societăţii prin sistemul educaţional. Este o distrugere mult mai profundă decât cea produsă de simpla propaganda forțată a ateismului”, este de părere Pavel Parfentiev, director al Centrului de Analiză a Politicii Familiale din Federația Rusă, președinte al organizației publice interregionale „Pentru drepturile familiei”, ambasador al Congresului Mondial al Familiei pe lângă instanțele europene și, de asemenea, consultant în drept internațional al acestui congres.
Dreptul de a schimba fața societății
„Este important să nu se ia în considerare această problemă ca o chestiune izolată. În acest moment, ansamblul valorilor care stau la baza societății sunt contestate – familia naturală întemeiată pe căsătoria dintre un bărbat și o femeie, drepturile părintești, dreptul la viață, de la concepție până la moartea naturală, dreptul de a practica liber religia”, aduce aminte Parfentiev.
Astăzi, toată lumea își cere drepturile și devine foarte greu, aproape nefuncțional, ca într-o societate un grup minoritar să rămână în urmă la acest capitol. Trebuie însă să înţelegem un lucru simplu, spune Parfentiev, și anume că acordarea unui drept unei persoane aduce întotdeauna o limitare a drepturilor şi libertăţilor altora.
„Este obligatoriu ca într-o societate democratică să acorzi dreptul de a fura, de a ucide sau de a răspândi bolile periculoase? Desigur că nu. Este greșit să afirmi că «într-o societate democratică ai dreptul la orice».”
Într-o societate democratică, legea apără valorile în jurul cărora societatea s-a construit şi s-a dezvoltat. „Aceste valori sunt vii, familia întemeiată de un tată şi de o mama, educaţia familială, dreptul familiilor de a transmite în mod liber valorile lor propriilor copii – şi toate acestea trebuiesc protejate de lege. Ceea ce le distruge nu poate fi numit «drept»”, încheie Parfentiev.
Criticii au mai comentat că acest război public al Bisericii Catolice din Polonia împotriva teoriei diferențelor de gen este o tactică de a ascunde de oameni scandalurile recente legate de doi clerici de top care au întreținut relații sexuale cu băieți minori. Fără îndoială, Biserica Catolică la nivel global se face vinovată de aceste fapte care nu pot fi scuzate în niciun fel, dar și ce face presa poate fi considerat tot o distragere a atenției de la o problemă care afectează întreaga societate, chiar la baza ei. De pe Semnele Timpului