Experimentul din Educație
Este tot mai evident faptul că haosul din Educație nu este determinat doar de incompetența ministrului de resort, ci și de un amplu experiment ce se pune în practică în școli.
Am ajuns cu educația într-un punct minim. Învățământul online a fost o catastrofă educațională, spunea zilele trecute ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, artizanul digitalizării școlii românești.
„Va trebui să îmbinăm interesul pentru educaţie şi interesul pentru sănătate. Am spus şi atunci, spun şi acum acelaşi lucru, catastrofă educaţională. Simplu”, declara, sâmbătă, ministrul Cîmpeanu, în cadrul unui interviu în care vorbea atât despre neajunsurile învățământului online, cât și despre oportunitățile oferite de finanțarea UE pentru digitalizarea Educației.
Digitalizare Educației, o afacere de 1,13 miliarde euro, doar prin PNRR
Ministerul Educaţiei s-a angajat ca din PNRR, componenta de digitalizare, care primește 1,13 miliarde euro finanţare, să aibă propria platformă de testare standardizată, a explicat ministrul Cîmpeanu în cadrul aceluiași interviu.
„Acum, în România, există o platformă de testare standardizată. De ce să nu o folosim acum la nivel pilot aşa încât să începem generalizarea acestei evaluări standardizate atunci când vom avea propria platformă la Ministerul Educaţiei. Altfel, în 2024 ar trebui atunci să trecem la testarea evaluării standardizate”, a declarat ministrul Cîmpeanu.
Notele, fără relevanță
Pentru ministrul Cîmpeanu, notele nu mai au nicio relevanță. Ministrul care își propune să scoată hârtia și tabla din clase susține că nici notele nu prea mai contează.
„În lipsa unei evaluări standardizate, notele și-au pierdut foarte mult din relevanță. Dacă și-au pierdut foarte mult din relevanță, să le mai și premiem, luându-le în calcul la examene din momente importante pentru copii nu cred că este fair”, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Depersonalizarea elevilor
Să aruncăm o privire într-o sală de clasă, să vedem ce se întâmplă cu elevii în tot acest timp. Copiii sunt supuși unui teribil proces de depersonalizare. Numele lor sunt șterse și înlocuite cu coduri. Spre exemplu, așa sunt identificate lucrările de evaluare la clasa a II-a, cu coduri.
Notele sunt înlocuite tot cu coduri, lipsite de vreo semnificație, căci și ierarhizarea trebuie anihilată. La evaluare, un copil poate să obțină 10, 11, 12, 70, 79, 99. Sunt doar niște coduri pentru softuri. Performanța este subiect tabu. Rezultatele la evaluări, olimpiade, concursuri sunt comunicate individual părinților.
Digitalizare, egalizare, depersonalizare. Copiii noștri devin coduri într-o masă amorfă.
„Cum arată astăzi școala, va arăta mâine țara!”, spunea academicianul Spiru Haret. Astăzi, mai mult ca oricând, ar trebui să reflectăm la acest avertisment!
de Raluca Oanță RostOnline
sursa foto: Camarazii/Facebook