Orașul Berlin va interzice panourile publicitare cu femei zâmbitoare, pe motiv că sunt „sexiste”
Administrația Berlinului intenționează să interzică afișarea de panouri publicitare cu femei surâzătoare în muncă de gospodărie, pe motiv că acestea ar fi „sexiste”.
O implementare-pilot a acestei măsuri împotriva publicitării „degradante” pentru femei a fost deja testată din 2014 în districtul berlinez Kreuzberg-Friedrichshain, iar acum politicienii intenționează să generalizeze această politică, scrie breitbart.com.
Der Tagesspiegel relatează că administrația capitalei Germaniei, care aparține unei coaliții formată din Partidul Social Democrat, Verzii și Stânga va forma o comisia care să analizeze dacă publicitatea este sau nu „degradantă pe criterii de gen, orientare sexuală sau identitate sexuală”.
Criteriile considerate inacceptabile de politicienii socialiști pe motiv că portretizează femeile ca pe „bunuri sexuale” (vă reamintim, aceasta se întâmplă într-o țară în care aceiași politicieni au legalizat prostituția!) alcătuiesc o listă lungă. Spre exemplu, publicitatea vizuală în care femeile sunt sumar îmbrăcate și „zâmbesc fără un motiv” în timp ce în imagine se află și un bărbat „îmbrăcat confortabil” sunt considerate a transmite că „sexele nu sunt egale”.
De asemenea, va fi interzisă prezentarea femeilor în ipostaze precum „jubilante, fericite să facă muncă în gospodărie, frumoase, dependente de cumpărături”, iar a bărbaților ca „raționali, agresivi sau dotați din punct de vedere tehnologic”, conform documentelor oficiale ale administrației locale. În schimb, se pare că agresivitatea față de femeile germane a bărbaților tineri asiatici și africani care o fac pe „refugiații” nu deranjează atât de mult grupurile feministe!
Publicitatea care țintește copiii va fi de asemenea afectată de aceste reglementări contra „standardizării rolurilor de gen”, recomandările arătând că băieții au fost prezentați „stereotipic” ca „iubind sportul, culoarea albastră și tehnologia”.
Administrația berlineză a fost criticată pentru intențiile sale de partidul Uniunea Creștin Democrată, partidul care formează guvernul federal. CDU nu este de acord cu modul în care politicienii interferează cu piața liberă (de publicitate). Venind de la partidul cancelarei Merkel care și-a trădat și doctrina, și alegătorii conservatori în această vară legalizând fără un motiv politic „căsătoria” între persoane de același sex, critica anemică nu mai convinge pe nimeni.
„Când femeile și fetele văd imagini cu heterosexuale casnice, consecința este că nu se mai pot imagina în afara cadrului acesta”, pretinde pagina de internet oficială a prefecturii Kreuzberg-Friedrichshain.
Editorialistul Der Tagesspiegel Harald Martenstein afirmă însă că măsurile „ar putea fi luate din manifestul talibanilor” și și-a exprimat „surprinderea în mod special” cu privire la interzicerea reclamelor cu femei care lucrează în gospodărie.
„Fetele nu sunt proaste”, scrie el, descriind deciziile ca „un complet nonsens”.
via Cultura Vieții