De 1 aprilie – o nouă “farsă” pentru români

0 1.046

pozaDoamnelor şi domnilor deputaţi,

S-a vorbit mult despre eforturile considerabile ale domnului prim-ministru în elaborarea şi promovarea unei ficţiuni : banii din acciză pentru autostrăzi. Confruntările partizane, schimbările nejustificate în declaraţiile membrilor Guvernului,dar şi inconsistenţa argumentului în ceea ce priveşte creşterea accizei, sunt dovezi clare că Guvernul României nu lucrează în favoarea românilor.

Este suficientă o singură privire asupra dezbaterii recente privind acciza la carburanţi, pentru a remarca lipsa unui dialog civilizat. Stimaţi colegi, atât Guvernul, cât şi noi, cei care reprezentăm cetăţenii României, trebuie să conştientizăm că măsurile economice presupun întotdeauna un dialog, o colaborare, având ca punct central interesul general, nu interesele electorale sau găsirea unor forme de subminare a Statului de drept.

Doamnelor şi domnilor deputaţi,

Nu putem accepta contradicţiile declaraţiilor dintre membrii aceluiaşi Guvern ! Discursul naţionalist, chiar populist, legat de creşterea accizelor la carburanţi şi alocarea unor sume pentru autostrăzi se observă din prezentările contradictorii ale premierului, ale ministrului  de Finanţe, şi mai nou ale ministrului  delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine.

Unde ajung cei 7 eurocenţi ? Conform declaraţiilor făcute domnul prim-ministru în urmă cu câteva luni,banii rezultaţi din acciza la carburanţi ajung direct şi indiscutabil la autostrăzi. Cu toate acestea, proiectele publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe,  arată clar că pe lângă cele 1.5 miliarde din fondurile europene, ceea ce cofinanţează statul  pentru drumuri şi autostrăzi reprezintă 900 de milioane de lei, nu 2 miliarde cât se presupune a intra in bugetul general consolidat, în urma creşterii accizei la carburanţi !Trebuie să observăm că bugetul statului prevede 2.4 miliarde pentru acest sector, mai puţin chiar decât anul trecut, când evident, nu am avut acciza suplimentată.

Prin urmare ne întrebăm : unde se duc cele doua miliarde prevăzute din această creştere a accizei ? Care este limita ficţiunii promovate de Guvernul României ?

Stimați colegi,

Dacă nu există consens nici măcar în interioriul Guvernului, cum ne putem aştepta la  gestionarea eficientă a  unor reforme necesare dezvoltării?

Dacă Victor Ponta susţine teoria creşterii accizei şi alocarea sumelor necesare pentru autostrăzi, ministrul de Finanţe revoluţionează perspectiva premierului, afirmând că cei 7 eurocenţi se duc în bugetul general consolidat, fiind repartizaţi ulterior în şcoli, spitale şi în toate cheltuielile pentru plata pensiilor şi a salariilor bugetarilor.

Remarcăm astfel că vulnerabilitatea ficţiunii nu este determinată nici măcar de factori externi, ci chiar de neînţelegerile dintre premier şi miniştrii săi. Ne punem întrebarea: cine ia în considerare cetăţeanul afectat indirect de  creşterea preţurilor  la curent, gaze şi carburanţi?  Este inevitabil impactul negativ şi inutil pe care creşterea accizei îl are asupra mediului economic, dar şi asupra consumatorului individual ce se va confrunta cu o nouă măsură abuzivă a Guvernului.

Doamnelor şi domnilor deputaţi,

Dacă scopul nostru este afirmarea principiilor europene şi integrarea politicilor de nivel european, de ce motorina va fi mai scumpă decât în Germania şi Austria, în conditiile în care OMV-ul austriac exploatează resursele din România?

Daca dorim o gestionare unitară şi corectă a implicaţiilor acestei accize suplimentare, de ce Guvernul instaurează o discriminare între consumatorii de combustibili?  După această propunere pentru creşterea accizei la carburanţi,  Victor Ponta propune o Ordonanţă de urgenţă care va permite anumitor transportatori să îşi deducă din acciza plătită pentru carburant. Această măsură s-a potrivit perfect dorinţelor transportatorilor, dar la nivel de consumatori de carburanţi determină o discriminare neacceptabilă !

Doamnelor şi domnilor deputaţi,

Dezbaterea economică  în România  a atins o dimensiune electorală, în care fiecare apără poziţa cea mai convenabilă pentru propriile interese, şi nimeni nu ia în considerare că singura categorie care nu va beneficia de bani de la bugetul de stat este chiar cetăţeanul român.

Ȋn acest context, şeful statului are o poziţie fermă contra accizei la benzină, liberalii suţin scăderea CAS-ului, fostul partener de alianţă respinge creşterea accizei pe motiv că aceasta ar satisface doar nevoile electorale ale baronilor locali, iar premierul are viziuni contrare tuturor : susţine cu fermitate mărirea accizei pentru dezvoltarea infrastructurii când de fapt acesta este un domeniu în care sursa de finanţare ar trebui să  fie parteneriatele public-private şi fondurile europene, utilizate eficient si legal.  Iată deci că soluţia există, mai trebuie cineva care ar putea fi capabil să o vadă şi să o aplice. Din păcate însă, prin această ficţiune promovată de Guvernul Ponta, Ziua Păcălelilor va aduce o realitate cu adevărat tristă pentru mulţi români.

DCP_blog

Dan Cristian Popescu

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

css.php