În Iulius Mall câteva mii de oameni erau într-o frenezie a cumpărăturilor epuizantă. Moşi Crăciunii au fost înlocuiţi de Crăciuniţe apetisante care îşi arată publicitar formele şi noile produse de reclamă. Nimic despre Hristos şi despre apropiata Naştere a Domnului. În acelaşi timp la Polus Center autoturismele au ajuns să fie parcate spre comuna Floreşti că parcările nu fac faţă clienţilor loviţi de febra cumpărăturilor. Am avut o revelaţie: creştinismul a fost înlocuit în UE cu consumerismul. Mall-urile au devenit de fapt noile „biserici” ale oraşului la care se închină zilnic zeci de mii de oameni, pentru care Crăciunul este o chestiune de marketing şi o tură intensă de shopping. Spiritul Crăciunului nu mai are nicio legătură azi, în societatea capitalistă, cu Naşterea Domnului, ci e doar o strategie publicitară să se vândă cât mai multe produse unui popor care şi-a uitat tradiţiile şi religia şi care mâine sau poimâne îi va fi interzis să şi mai colinde despre Hristos, pentru că va fi amendat şi cenzurat de noii komisari ai gândirii, ca în anii 50. M-am întors deznădăjduit acasă şi ca să mă remontez spiritual am citit câteva pagini din cartea „Ne vorbeşte Părintele Iustin”. Marele duhovnic al românilor ne spunea de prin anul 2001 ce urma să ni se întâmple după integrarea în Uniunea Europeană, că religia ortodoxă va fi înlocuită cu consumerismul şi biserica cu mall-ul.
de Ionuţ Ţene Napoca News